وبلاگ

مزیت و راهکارهای صحیح نگهداری دوربین مداربسته

در این مطلب قصد داریم شما را با مزیت و راهکارهای صحیح نگهداری دوربین مداربسته آشنا کنیم. با ما همراه باشید. نگهداری دوربین مدار بسته

هیچ مکان و هیچ تاسیساتی به طور کامل در برابر نفوذ دزدان و مجرمان محفوظ نیست، بنابراین یک عنصر حیاتی در حفاظت از اماکن و کسب و کارها، استفاده از سیستم دوربین مداربسته برای نظارت تمامی فعالیت‌های جاری است. این دوربین‌ها می‌توانند امنیت ساختمان‌ها، افراد و کارکنان یک شرکت یا هر نوع کسب و کاری را تا حد زیادی تامین کنند و همچنین خیال شما را تا حد زیادی از بابت منزل شخصیتان آسوده سازند. بنابراین با وجود مزیت‌های فراوانی که این دوربین‌ها برای ما به ارمغان می‌آورند، مهم است تا نحوه صحیح نگهداری دوربین مدار بسته را بیاموزیم. در این مطلب قصد داریم شما را با مزیت و راهکارهای صحیح نگهداری دوربین مداربسته آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

نگهداری دوربین مداربسته

ضروری است که به خاطر داشته باشید، اگر در نگهداری دوربین مدار بسته کوتاهی صورت بگیرد و از سیستم آن به طور منظم بازدید نشود، عملا پس از مدتی دوربین مداربسته شما بلا استفاده خواهد شد. به همین دلیل، یک راهنمای ساده از نگهداری دوربین مداربسته را برای شما فراهم کردیم تا مزایا و اهمیت نگهداری آن برای کسب و کارتان بهتر روشن شود.

مزیت استفاده از دوربین مدار بسته برای کسب و کار چیست؟

یک دوربین مداربسته مناسب که به طرز صحیحی نصب شده است، مزیت‌های فراوانی را برای کسب و کار شما به ارمغان خواهد آورد. بعضی اوقات، فقط وجود یک دوربین مدار بسته به سمت ورودی یک ساختمان باعث می‌شود تا دزدها از تصمیم خود مبنی بر سرقت از آن ساختمان یا اموالی که در حوالی آن قرار دارند (مثل اتومبیل‌های پارک شده) منصرف شوند. در واقع وجود این دوربین‌ها، یک عامل بازدارنده بسیار مهم برای وقوع جنایت و سرقت است. به غیر از این، با وجود دوربین مداربسته، کارمندان یک کسب و کار در هنگام کار کردن احساس امنیت خواهند کرد.

اگر دوربین‌های مدار بسته به درستی نصب شوند، تقریبا غیرقابل نفوذ بوده و دور زدن آن‌ها غیر ممکن است. یک سیستم دوربین مدار بسته‌ی معقول باید با تمرکز بر روی نقاط پرخطر تاسیسات یا ملک شما، کمترین مقدار نقطه کور را داشته باشد. شرکت‌های بزرگ تولید و پخش دوربین مدار بسته، افراد متخصصی را در زمینه‌ی نصب صحیح این دوربین ها آموزش می‌دهند.

چرا نگهداری دوربین مداربسته مهم است؟

در این مطلب قصد داریم شما را با مزیت و راهکارهای صحیح نگهداری دوربین مداربسته آشنا کنیم. با ما همراه باشید. نگهداری دوربین مدار بسته

برای هر کسب و کاری، احتمال آسیب دیدن توسط خرابکاران و مورد دستبرد قرار گرفتن توسط دزدان وجود دارد، اما در این بین، دوربین مدار بسته می‌تواند عامل بازدارنده مهمی باشد که به هیچ وجه نمی‌توان آن را دست کم گرفت. ولی یادتان باشد که این سیستم فقط زمانی کاربردی و مفید است که از آن به خوبی نگهداری شود.

همیشه گفته‌اند که پیشگیری بهتر از درمان است، پس بهتر است تا به طور متناوب، عملکرد صحیح سیستم دوربین امنیتی یا مدار بسته خود را بررسی کنید. اگر در آینده هر نوع عیبی در سیستم دوربین امنیتی باعث نفوذ پذیری املاک شما شود، از عمل نکردن به این راهکارهای ساده‌ای که در ادامه بیان خواهیم کرد پشیمان خواهید شد.

علاوه بر این، اگر پس از وقوع دزدی بخواهید از شرکت‌های بیمه درخواست خسارت کنید، بسیار ضروری است تا ثابت کنید که شما در حفاظت از اموال و نگهداری دوربین مداربسته خود کم کاری نکرده اید، زیرا در غیر این صورت، شرکت بیمه برای جبران خسارت‌ها و زیان‌های وارد شده به شما مشکل تراشی خواهد کرد.

در طول زمان، احتمالا پوسته و ظاهر درونی ساختمان شما تغییر خواهد کرد، مثلا محل نگهداری پول نقد و دیگر موارد ارزشمند عوض خواهد شد. بنابراین، در صورت تغییر جای کالاهای ارزشمند، باید نحوه قرار گیری دوربین‌ها هم تغییر کند تا همچنان بتوانند توان خود را بر روی نگهداری از آیتم‌های ارزشمند املاک شما قرار دهند.

با وجود اینکه بیشتر دوربین‌های نظارت تصویری امروزی دارای کیفیت بالایی هستند، اما این دوربین‌ها هنوز هم در معرض بروز عیب فنی هستند، که این موضوع می‌تواند اثربخشی سیستم را تحت تاثیر قرار دهد.

با روش صحیح نگهداری دوربین مدار بسته می‌توان بروز هر عیبی را به سرعت تشخیص داد و آن را رفع کرد. در ادامه با نحوه عیب یابی و تعمیر یک دوربین مدار بسته آشنا شوید.

بهترین راه نگهداری دوربین مدار بسته چیست؟

اگر به طور ماهانه فقط کمی وقت برای بررسی سیستم دوربین مدار بسته خود کنار بگذارید، در آینده از دردسرهای رفع مشکلات دوربین خود خلاص خواهید شد.

به عنوان مثال پاک کردن به موقع لنزهای دوربین باعث می‌شود تا در آینده وجود جرم و کثیفی بر روی لنز باعث از بین رفتن کیفیت ویدیوهای شما در یک مقطع زمانی حساس نشود. همچنین اگر از دوربین مدار بسته در فضای باز استفاده می‌کنید، باید مطمئن شوید که رشد شاخ و برگ درختان موجب کور شدن دید دوربین شما نشود.

باید کابل‌ها (اگر اتصالات دوربین شما سیمی است) و منبع تغذیه آن را به دقت بررسی کنید. باید کابل‌های دوربین را به طور مکرر چک کنید، زیرا این کابل‌ها به مرور زمان فرسوده شده و امکان پارگی و قطعی اتصال آنها وجود دارد. همچنین باید هر چند وقت یک بار، به بررسی کیفیت تصویر دوربین و قدرت منبع تغذیه‌ی آن بپردازید. کارکرد ناصحیح منبع تغذیه می‌تواند منجر به پایین آمدن کیفیت تصاویر دوربین شود.

علاوه بر بررسی‌هایی که شما شخصا انجام می‌دهید، بهتر است تا حداقل سالی یک بار از یک متخصص بخواهید تا بررسی جامع‌تری را بر سیستم دوربین مدار بسته شما انجام دهد. همچنین توصیه می‌شود که تمامی اقداماتتان در راستای نگهداری دوربین مدار بسته خود را ثبت و ضبط کنید و از دستورالعمل‌های شرکت سازنده دوربین در بازدیدهای دوره ای خود پیروی کنید.

اگر حس می‌کنید که دوربین مدار بسته شما آن طور که باید خوب عمل نمی‌کند، می‌توانید ابتدا خود به عیب‌یابی آن بپردازید. در صورت موثر واقع نشدن عیب‌یابی، بهتر است تا با یک متخصص مورد اطمینان تماس حاصل کنید تا نکات و دستورالعمل های نگهداری دوربین مدار بسته را برای شما بیان کند.

چک لیست نگهداری دوربین مداربسته

چگونه یک دوربین مداربسته مناسب بخریم؟ راهنمای آشنایی با انواع دوربین مدار بسته

همان طور که بارها گفتیم، استفاده از یک سیستم دوربین مدار بسته‌ی مطمئن، بهترین راه برای مرعوب کردن و ترساندن دزدان و خرابکاران است تا نزدیک اموال شخصی یا محل کار شما نشوند. اما آیا تا به حال شما از یک چک لیست برای نگهداری دوربین مدار بسته خود استفاده کرده‌اید؟

باز هم می‌گوییم، اگر این مبحث را جدی نگیرید، ممکن است دوربین شما در گذر زمان با مشکلات جدی روبه رو شود و شما از آن بی‌خبر باشید. آنگاه در هنگام نیاز و زمانی که یک دزدی و یا خرابکاری در ملک شما صورت گرفته است به سیستم دوربین خود مراجعه می‌کنید، ولی دوربین هیچ کمکی به شما نمی‌کند و در اینجاست که باید خود را شماتت کنید! برای در امان ماندن از این مشکل بزرگ، ما چک لیستی را برای شما ارائه کرده‌ایم که در آن، هر آنچه که لازم است بدانید جمع آوری شده است.

البته باید بدانید که در بحث سلامت و نگهداری دوربین مدار بسته، شما در منزل خود فقط می‌توانید چندین راهکار ساده را امتحان کنید و برای مشکلات جدی‌تر نیاز به حضور متخصصان این امر با ابزار و دستگاه‌های مخصوص است. حال ما در اینجا دستورالعمل‌های مختلف را به زیر شاخه‌های زیادی تقسیم کرده‌ایم تا مراحل انجام آن‌ها واضح‌تر و آسان‌تر شود. در ادامه، با چک لیست نگهداری دوربین مدار بسته آشنا شوید:

لنز دوربین

چک کنید که لنز دوربین به درستی فوکوس و تنظیم شده باشد.
چک کنید که هیچ شی خارجی در مسیر دید دوربین قرار نگرفته باشد. شما از طریق دوربین باید بتوانید تا سوژه‌های مورد نظر خود را به طور واضح ببینید.
چک کنید که گرد و غبار یا هر گونه جسم خارجی بر روی لنز دوربین ننشسته باشد. لنز دوربین را با هوای پرفشار تمیز کرده و بدنه آن را با پارچه‌ای نرم پاک کنید.
چک کنید که در صورت وجود سنسورهای تشخیص حرکت در دوربین شما، این سنسورها به درستی کار می‌کنند.
از کنترلر خود برای چک کردن کارکرد دوربین استفاده کنید. مثلا زوم کردن یا چرخش دوربین را بررسی کنید.
هر گونه شاخ و برگ درخت که در مسیر دید دوربین واقع شده است را کنار بزنید.
چک کنید که دوربین در جای خود (مثلا بر روی دیوار) به طور محکم و ایمن نصب شده باشد.

سیم کشی

سیم کشی را برای یافتن هرگونه پارگی یا اتصال و لخت بودن سیم‌ها بررسی کنید.
سیم‌های شل و افتاده را چک کنید و در صورت نیاز آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید.
چک کنید که صدا و تصویر دریافتی توسط شما بدون هیچ گونه مشکلی در کیفیت باشد.

مانیتورها و تجهیزات ضبط

چک کنید که مانیتورها، تصاویر و ویدیوها را به طور واضح نشان دهند و همچنین روشنایی و کنتراست تصویر آن ها را با دقت تنظیم کنید.
چک کنید که تمامی سوئیچ‌ها و تجهیزات دوربین به درستی کار کنند.
نگهداری دوربین مدار بسته خود را با تمیز کردن به موقع مانیتورها و دیگر تجهیزات ضبط از گرد و خاک و انواع و اقسام کثیفی‌های دیگر ادامه دهید. این کار باید هفته ای یک بار توسط پارچه های میکرو فیبر نرم صورت پذیرد.
چک کنید که تمامی کابل‌ها به طور محکم به تجهیزات دوربین متصل شده باشند. اتصالات ضعیف را تصحیح کنید.
حتما بررسی کنید که زمان و تاریخ دوربین به طور دقیق تنظیم شده باشند.
اگر در هنگام بررسی دوربین به مشکلی برخوردید و از عهده حل کردن آن بر نیامدید، به سرعت با متخصصان این امر تماس حاصل کنید.

چک کردن سیستم دوربین مدار بسته، باید هر چند وقت یک بار صورت پذیرد؟

فاصله بین دو بررسی متوالی سیستم دوربین مدار بسته و امنیتی، بسته به مکان نصب آن متفاوت است. باید ببینید که دوربین شما چقدر در معرض گرد و خاک و دیگر آلودگی‌ها قرار دارد و یا چه مقدار امکان آسیب رسیدن و دستکاری شدن دوربین توسط خرابکاران وجود دارد. اما به طور کلی توصیه می‌شود که حداقل ماهی یک بار بررسی‌های لازم برای نگهداری دوربین مدار بسته را انجام دهید. فاصله بین دو بررسی متوالی هر چقدر کمتر باشد، خیال شما از بابت عملکرد صحیح دوربین و محافظت از اموالتان راحت‌تر خواهد بود!

همچنین توصیه ما این است که به غیر از بررسی‌هایی که خودتان انجام می‌دهید، حداقل سالی یک بار بررسی دوربین را به دست یک متخصص معتبر بسپارید تا پروسه نگهداری دوربین مدار بسته شما به طور عالی صورت پذیرد. متخصصان می‌توانند بررسی‌های دقیق‌تر و عمیق‌تری را بر روی دوربین انجام دهند تا مشکلات بالقوه‌ای که می‌توانند در آینده منجر به خسارت‌هایی عظیم شوند را پیدا کنند. با این کار طول عمر مفید دوربین مدار بسته شما هم افزایش خواهد یافت.

دریافت قیمت و مشاوره انواع دوربین مداربسته ، سیستم های اعلام سرقت-حریق و برق اضطراری تنها با یک تماس

071-36474767   – 09174100047

آریابد فروشگاه و مجری سیستم های حفاظتی، نظارتی و هوشمند

 

پیشنهاد مطالعه : راهنمای آشنایی با انواع دوربین مدار بسته

برگرفته شده از : وبسایت آچارباز

نوشته های مشابه